dissabte, 26 de març del 2011

L'Escala-Estartit-l'Escala amb tramuntana

Ahir
(diumenge, 27 de febrer) tocava sortida amb bicicleta, tot i que el temps no era especialment agraït, ja que lluïa un sol radiant, però
també bufava la nostra estimadíssima tramuntana. (La trmuntana és un vent fort i fred que ve del nord, d'origen polar, usant el nord dels Pirineus i el sud-oest del Massís Central Francès com a zona d'acceleració. La seva velocitat ha arribat a superar els 200 km/h).
Sortim a 2/4 de 9 passats, ja que la puntualitat no és el nostre fort (En José Luís, en Joan Carles, en Marià i jo mateix en Josep, avui faltava en Jesus).
Punt de reunió Camp Municipal d'Esports de l'Escala,
i tot seguit direcció sud cap al Montgrí, per un camí rural fins a la Torre Ferrera, on girem a l'esquerra i enfilem muntanya amunt fins a creuar l'altre costat del Mongrí, aquí agafem un carril bici (asfaltat), fins a l'arribada a l'Estartit, on visitem uns Aiguamolls (a l'entrada, i uns altres en direcció sud passat Els Griells.
Fem les fotos
de rigor, amb les Illes Medes al fons i entre mig el mar embravit per la forta tramuntana.
Mitja volta i direcció Estartit pel passeig marítim, mig enderrocat per l'última llevantada (vent fresc i fort de component NE, que afecta habitualment les costes catalanes a la tardor i duu pluges fortes, mal temps i temporal a mar). Arribem al port i busquem un lloc per esmorzar (Can Bernat, davant del passeig marítim, bon servei i uns entrepans de mida molt correcte, amb uns "carajillos" IM-PREZIONANTES). Un cop recuperats, vam pujar a les bicicletes i comencem a tornar cap a l'Escala, aquesta vegada de l'altra banda del Montgrí, direcció Torre Ponça, Puig Torró, Mas Sec (aquí la pujada és menys dura, però al anar contra tramuntana, ens hem d'esforçar molt més, peró com tots estem en forma, hem pujat xiulant (ja, ja, ja), i anem baixant cap a les Sorreres d'en Català. Quan vam arribar a Riells, agafem una pista molt divertida a l'esquerra que fa de frontera entre l'Alt i Baix Empordà, fins que arribem a Mas Puig, on girem a la dreta per tornar al punt de partida inicial i finalitzar la sortida. (curta, divertida i per la qual no cal tenir una forma física excepcional).
El
track el penjarem al Wikiloc, i el podeu veure buscant el nostre perfil "Pollistrol Bikers".
A per cert, aquesta pot ser la darrera sortida amb la meva actual BTT Decathlon Rockrider 8.2. Ja us ho explicaré en la propera crònica.

pepshicola © 2011.

Track

1. Bicicleta, sol , tramuntana i companys; un bon “còctel” per fer una bona sortida. Sense descartar, el bon esmorzar amb aquell cafè tant bo que vam fer.

2. Vam treure dos conclusions, amb tramontana cuidadin que les bicis cauen, i que no sempre el bar està obert. Però pots trobar un altre que facin els carajillos mes bons.

Feina feta, track penjat i l'imatge de marques actualitzada.
    I un altre dia sense anar en bici...

Benvinguts a Pollistrol Bikers.
Pots deixar el teu comentari o demanda i si podem/volem et contestarem.
Gracies per comentar i si no estas inscrit no oblidis de deixar el nom , enllaç o email.