diumenge, 14 d’octubre del 2012

La Dama de la Garrotxa.

Un diumenge més, sembla que les bicicletes tornen a sortir. Aquest cop hem quedat en Jose Luis i jo (Marià). Amb una mica de retard sobre el previst de la sortida les 7.10.. he passat a buscar en Jose i ens hem dirigit cap a Les Planes de Hostoles, per canviar una mica dels paratges de l’Empordà.

A les 8.15 comencem a pedalar amb una temperatura molt agradable de 16º. En general el promig del desnivell de la pujada no es alt, però hi ha trams que les pendents son fortes i castigant a les cames.

Començar ha estat el més fàcil, 5 quilometres per carretera no transitada amb pujades suaus, visitant el poble de Les Encies, al cap de poc ja hem agafat el camí, amb les típics trossos de Llosses de pedra de la zona, desprès d’una curta baixada per el mig de boscos d’alzines, avellanes i boixos, hem arribat a Sant Aniol de Finestres.

Continuem amb una mica de relaxació planejant i gaudint de les masies de la zona, per començar unes fortes pujades “emporlanades”. Al cap de dos quilometres d’esforç, ens plantegem fer una parada a St Miquel; jo hem notava tocat i tan sols portàvem 14 qm i 500 m acumulats; vam menjar una poma per continuar pujant i visitant l’ermita de Sta Maria i seguir sense tanta pendent fins arribar a la Dama de la Garrotxa i poblat Ibèric.

Mentre visitàvem i fotografiàvem, vaig tindré que menjar una “barreta energètica” les meves cames no responien a lo que es habitual. Seguint fen camí passant per el costat del castell de Finestres, i continuar per un corriol molt maco al mig d’una gran fageda, amb arbres de 30 m (+ ó -) d’alçada, on les fulles començaven a caure que marcava el començament de l’hivern.

Vàrem arribar a la collada d’en Grau i teníem que fer un petit descens per encara l’ultima pujada de cinc quilometres, per veure St Joan i altres coses, però jo estava “petat” per el que vaig convenceré en Jose d’agafar un camí que ens portava directament al cotxe, cosa que va ser encertada, per completar aquesta volta amb el resta de companys.

No va ser el meu dia físicament, però d’en Jose tampoc, dons va perdrà l’estoig d’eines, la qual cosa vol dir que hi hem de tornar i millorar l’excursió.

Total 38 qm amb 950 metres de desnivell amb un promig de temperatura de 22º.
La temporada d’hivern comença i encara queden rutes, voltes i excursions per fer.